Openingstijden: ma t/m vr 08:00-22:00, za 09:00-17:00 uur

   

Bel 085-76 00 131 - Landelijk nummer

Auto met pech verkopen bij pech in buitenland

Wat als je auto met pech stil komt te staan in het buitenland?

auto met pech verkopenDat is balen! Stel je voor dat je tijdens een dagje of weekend in Antwerpen of Keulen met pech langs de weg komt te staan met je auto met Nederlands kenteken. Daar ter plekke in het buitenland. Dat is niet fijn, je wilde liever gewoon weer naar huis kunnen rijden, maar de auto begeeft het. Als dan bijvoorbeeld door de buitenlandse collega’s van de ANWB wordt geconstateerd dat het mankement niet ter plekke gerepareerd kan worden, dan is het nog veel vervelender. Maar de auto hoeft daar niet te blijven staan. Deze kan of mag misschien zelfs niet blijven staan waar je gestrand was. Afhankelijk va de verzekering die je hebt kan de auto dan worden weggesleept.

auto met pech verkopen

Milieuzone Rotterdam komt er

De milieuzone in het centrum van Utrecht blijft voorlopig bestaan. De voorzieningenrechter vindt dat cijfers en rapporten over het effect van een milieuzone uitgebreider bestudeerd moeten worden, maar ziet geen reden de Utrechtse zone meteen te verbieden.

Milieuzone Rotterdam

milieuzone RotterdamOndertussen heeft Rotterdam besloten om per 2016 ook een milieuzone in te stellen.
Domstad Utrecht had in januari 2015 als eerste stad in Nederland een milieuzone voor personenauto’s en bestelauto’s, Rotterdam volgt volgend jaar.

De eerste autosloperij

Pas geleden verscheen er ergens een heel lang artikel in het Engels met de titel “Why Tesla will change the world”. Waarom dat volgens de schrijver zo is moeten we nog steeds lezen, want we waren halverwege afgeleid. In het artikel kwam namelijk een gedeelte voor over de eerste auto. En toen vroegen wij ons af: Wat telt als ‘de eerste auto’…? En wanneer verscheen de eerste autosloperij dan?

95% van sloopauto gerecycled in 2015

auto gerecycledWat gebeurt er eigenlijk allemaal met een auto nadat deze ‘naar de sloop’ is gebracht? Het klinkt misschien een beetje triest dat onze trouwe vierwielers uiteindelijk de Shredder in gaan, maar het goede nieuws is: een sloopauto wordt voor 95% gerecycled.

Oude auto’s mogen de milieuzones in Utrecht niet meer in

Sloopauto Utrecht, sloopauto verkopenEr bestond al een milieuzone voor vrachtwagens op diverse locaties. Een milieuzone is een gebied in de binnenstad van grote gemeenten waar de toegang voor vrachtwagens die te veel fijnstof en stikstofoxiden uitstoten beperkt is. Het doel van de milieuzone is om de luchtkwaliteit aan de normen te laten voldoen.

Maar sinds 1 januari 2015 is er ook een milieuzone voor andere diesels in de stad Utrecht, niet alleen voor vrachtwagens, maar ook voor personenauto’s en bestelwagens. Dit betekent dat dieselvoertuigen met een Datum Eerste Toelating (DET) van voor 1 januari 2001 de zone niet in mogen. U kunt de Datum Eerste Toelating aflezen op uw kentekenbewijs.

Sloopregeling Den Haag beëindigd

Sloopauto verkopen Den HaagDe subsidieregeling die in Den Haag bestond voor het slopen van oude, vervuilende auto’s en busjes, wordt beëindigd per 1 januari 2015. Alle lopende aanvragen worden nog wel door de Gemeente Den Haag behandeld, maar er kunnen na deze datum geen nieuwe aanvragen meer worden ingediend.

De regeling bestond sinds juli 2013 en startte met 1,5 miljoen Euro in deze subsidiepot. Op deze manier wilde de Gemeente Den Haag de luchtkwaliteit verbeteren en zodoende de gezondheid van de inwoners en bezoekers van de stad.

Oldtimer regeling fiasco of niet?

Oldtimer naar de sloopDe Telegraaf meldde op 1 september 2014: “Een flinke tegenvaller voor het kabinet: de oldtimerregeling levert veel minder op dan was voorzien. En dat is niet de eerste keer dat het kabinet belastingeffecten uit de duim zuigt, zegt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt bij BNR. „Ze zitten er zowel bij de accijnzen als bij de oldtimerregeling een factor drie tot vier naast.”

Van de 120 miljoen euro die de regeling zou moeten opleveren, komt dit jaar slechts 35 miljoen euro binnen. Minder dan een derde van de oorspronkelijk begrote 140 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Stichting Autobelangen.

Tel 085-7600131